fredag 11 november 2011

Hej!

Ett helt år sen jag skrev sist! Tiden går fort. Alldeles för fort.
Varför jag slutade? Jo för att..
  • Vårt röda tegelhuset är väldigt sällan städat och piffat.
  • Dygnet har för få timmar.
  • Jag är inte alls duktig på att knäppa kort.
Men..

  • Det verkar vara lite "inne" med o-stylade hem?
  • Någon sa att man "får" en extra timme på vintern? Var något med vintertid!? Hm! (Det borde ju vara 5, men tack tack!)
  • I det här november mörkret skulle tom ett proffs till fotograf ha svårt att knäppa kort, så jag kanske kan skylla mina dåliga bilder på det? mörkret?
Så därför funderar jag på, om jag inte skulle ta och börja skriva lite igen. Det har ju hänt en hel del sen sist. Både på inredningsfronten och livetfronten. Tåls att fundera på.

Över ett glas trio. Det är ju faktiskt Fredag. Och jag är ledig. Livet är härligt!



Sovrummet har i takt med att graderna sjönk, fått ny färg på en vägg. Och en trälåda har fått hjul, och fungerar fint som sängbord.

På andra sidan sängen (min sida) står en loppisfyndad pall.

Alla mina (läs 6) orkideér, har bestämt sig för att blomma om just nu. Vilket betyder att jag har vita, lila, rosa och knallblåa orkideér. Vore ju fint om de kunde komma överens om något slags system där de turas om att blomma? Så att jag alltid har en blommande orkideé? Nåja. En lila har iallafall fått flytta in i sovrummet.

Trevlig Fredag på er!

1 kommentar: