måndag 30 augusti 2010

Tankar..

Stopp!

Idag står det helt still i mitt huvud. Jag kan knappt forma en mening. Vet inte riktigt varför jag bestämde mig för att blogga överhuvudtaget?

Men tillfällena då det är möjligt är väldigt få. Tiden räcker inte riktigt till här hemma, och med en trotsig liten ett, snart tvååring ser huset oftast ut som ett bombnedslag. Så att både finna tid, och ett bra tillfälle att fota är inte lätt. Så ni får ha lite överseende med dåliga bilder. Dessa är nämligen knäppta halv tio nu ikväll. Efter en hel del ihop-plockning först ;)


(Vårt köksfönster nu på kvällen. Alla skåp och luckor är ifrån Ikea. Likaså diskhon. Blandaren kommer från Tapwell, och bänkskivan från HTH - färgen heter betong)

Det händer rätt så mycket i mitt liv just nu. Och jag hinner inte med själv. Ibland vill jag bara pausa tiden och sätta mig ner.. bara i några minuter och tänka på vad jag egentligen vill. Hoppas att någon plockat bort all förvirring i mitt huvud och ger mig klara svar. Tänk vad skönt, om någon annan kunde bestämma åt en. Ta ens beslut. Någon som visste vad som var bäst för just mig. Som när man var liten. Vad lätt det var!

Men så är det inte. Så det vore väl dumt att sitta och vänta på att någon annan ska agera åt en? Jag tror att man klassas som vuxen när man är 25 och mamma själv. Rätta mig gärna om jag har fel!?

(Min nya "hylla" som egentligen är en flaskhållare. Jag älskar den! Bilderna gör den inte rättvisa!)

Rosorna kom min kära sambo hem med idag efter handlingen. Precis vad en trött, utsliten mamma behöver.. Det. Och en massage :)

Hursomhelst.. så antar jag att, och hoppas att allt löser sig till det bästa. Att det på något vis finns en mening med allt som händer. Och varje prövning och motgång ger oss mer visdom och erfarenhet. Och jag antar att det är jag själv som sitter inne med svaren.. jag måste bara hitta på dom. Ja eller nej. Ibland finns det inget kanske.

(Kvällen tvingade mig att fota med blixt!)

Hösten är iallafall här. Det har börjat bli riktigt kyligt i luften. Och jo.. jag Älskar det. Jag är ledsen alla ni sommarälskare. Men jag gör det. Verkligen älskar, älskar, älskar den.
När alla undangömda ljus får plockas fram, och trängas lite här och var.

(Både lampfot och skärm är fynd från helgens loppisrunda. Och sängbordet är från Ikea, och min sambos val. Jag är inte så förtjust i det, och har därför målat det och satt dit en rostig spik som knopp)

I sovrummet har vi alltid ett eller flera ljus. Oavsett årstid. Och just nu har ett lila doftljus fått flytta dit. Och hujedamej vad mysigt det var att krypa ner i ett lavendeldoftande sovrum, med endast ett ljus tänt igår.

Men kan inte någon uppfinna helt ofarliga ljus, så att man kan somna med dom på?

Det vore något det..

1 kommentar: