torsdag 24 november 2011

Att falla för hysterin 2

(Bild från telefonen!)

På senare tid, har det ju synts vitrinskåp lite här och där. Ikea lanserar nya, mio likaså. Fantastiska bloggar visar kort på superfina vitrinskåp, som är så fint piffade att man (fast man inte gillar vitrinskåp) för en kort stund blir förälskad.

Och detta hände då mig. Jag blev förälskad i alla de där fina bilderna. Och min hjärna började på högvarv intala sig själv att ett vitrinskåp är ju faktiskt precis vad vi behöver.

För vi har ju faktiskt ett väldigt litet kök, och hur mycket vi än behövde alla överskåp, valde vi att plocka ner två. Så i köket ryms allt det där nödvändiga. Vardags-grejorna. Med nöd och näppe.

Men vinfantast som man är, behöver man ju utrymme för sina vinglas, och allt det där (som faktiskt räknas till nödvändigheter, om jag fick bestämma!) Så ett vitrinskåp köptes. Målades (5!) gånger, fick fin-fina handtag från Tine K, fick inte plats (vilket jag redan visste innan) och jag gillade det inte (eftersom jag aldrig gillat vitrinskåp)

Så nu ligger det alltså på blocket.

Allt detta jobb i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar