fredag 18 november 2011

Svar på fråga..

















Till dig Åsa:

Under somrarna åker jag på loppisar lite överallt. Där de dyker upp. Gårdsloppisar är oftast de bästa.

Under vinterhalvåret är det mest emaus och ta till vara. Det senare, är ingen höjdare, då de börjat tagit överpriser. En ikea sak kan ibland kosta det dubbla. Dessutom går alla pengar till Blge kommun (Vilket jag inte gillar) Emaus däremot har riktiga loppis-priser och skänker alla pengar till välgörenhet. Fyndservice i Falun kan ibland också vara riktigt bra. Där bokar folk egna bord, så det varierar väldigt på utbudet. Men ibland gör man riktiga fynd. Jag ska själv stå där snart, så kom förbi då vettja :)

Trevlig fredag!

3 kommentarer:

  1. Åh man tackar, ett inlägg åt mig! Kul!
    Ja Ta till Vara har jag oxå sett tar bra betalt för grejorna... Tråkigt...
    Har skänkt mkt dit förut, men inte längre..

    Emmaus har jag bara kikat in på en gång...
    Sussies Skattkista verkar så rörigt, och sen finns ju det där stället uppåt Djurås, glömt vad det heter...

    Men man blir iaf väldigt inspirerad av att läsa din blogg, önskar jag har kraft o energi att pyssla som du gör! Fint blir det iaf!

    ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Och det där stället i Gustafs....

    Tulavippan hette det andra kom jag på..

    SvaraRadera
  3. Så snällt du skriver! Tack! :) tulavippan tyckte jag också tog överpriser, men det kanske har blivit bättre sen de böt ägare? Sussies är jag aldrig in på, som du säger på tok för rörigt! Ge dig ut idag, lördag är ju loppisdag :) själv ska jag jobba! Ha en bra dag! Mvh linda

    SvaraRadera