torsdag 24 november 2011

Fantastiska pappor..

(Väldigt mörk, dålig bild. På förra årets adventsljusstake)

Idag har jag vart en bra flickvän. Fast en något försenad sådan.

För att..

När det för ett tag sedan var fars dag, så höll Simon på med vår badrum (som just nu renoveras) jag jobbade, och hela huset var fullt i byggdamm och olika smutspartiklar. Så firar man ju inte världens bästa pappa tycker jag. I ett sådant kaos.

Och ja, nu pratar jag ju då om min kära sambo, Iris pappa. Som är en helt fantastisk pappa. Och tur är det väl att det finns fler av denna sort, för jag har ju en alldeles egen fantastisk pappa också. Och en fantastisk svärfar.. och ja. Hands up, för er fantastiska pappor!

Men hursom. Vi bestämde (mest jag) att fira lite i efterhand. Och jag visste redan hur Iris skulle få uppvakta sin pappa. För några dagar sedan ringde jag nämligen och bokade in en massage åt herrn. I all hemlighet. Och har i en veckas tid lyckat lurat min kära sambo att vi ska hämta ännu en blocket fyndad möbel, vilket gjort min sambo riktigt upprörd. Både på mig och sin bror (som visste om planen, och agerade världens-bästa-farbror barnvakt!)

Så idag blev han väldigt ovetandes ivägskjutsad på massage, och när han kom hem, så var hela huset städat med massa tända ljus, och med middagen och whiskey glaset på bordet.

Och det verkar ha uppskattats, och kanske, kanske jag kan få slippa tjat om massage ett par dagar nu?

Nej, nu ska jag fortsätta frossa i chokladbollar och julmust, samtidigt som jag kollar på Du är vad du äter. Vilket självplågeri va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar