fredag 18 november 2011

Att fixa sig ett eget rum..


































(Nästan allt i detta rum är loppisfyndat. Lampor, spegel, horn som får agera armbandshållare, keramik-sko, stol, tidningsställ. Skrivbordet kommer dock från mina fina svärföräldrar, och är inte färdigmålat som ni kanske ser)

(Och det fina N:et har jag fått av min fina, fina Anna som är en helt otroligt kreativ tjej)










Då gör man såhär:


Man säger till sin sambo, att nu jädrans är det dags att vi tar itu med det sista rummet på entréplanet. Det som skulle bli kontor. (Jag har sett när jag kollat tillbaka i bloggen att jag lagt ut kort på det förut. Men då var det långt ifrån klart)

Sagt och gjort. Vi kastar upp gips på betongväggen, som vi först tänkte behålla, men sedan ångrade oss. Målade hela rummet, och svärfar kom med lister. Sedan var det dags för finliret. Och då blev min stackars sambo magsjuk. Så medans han spenderade två dygn i sovrummet, grejade jag med detaljerna. Och kom under tiden på att det hade ju vart perfekt om man kunde kombinera kontor med klädkammare? Och så blev det. Ett Linda rum enligt Simon (Men han har ju faktiskt ett helt garage!) ;)

Så just nu samsas skrivbord med alla mina saker som skor, kläder, smycken, tidningar, böcker mm. Och samtidigt som jag tog kort idag (utan att ljuset behagade komma fram, kom jag på att jag ska göra om där inne, så som det ser ut just nu kommer det inte göra länge till)

Jag vet inte varför, om det är för att jag vart hemma med en liten Iris som vart ovanligt lugn eller inte. Men jag bubblar av ideér. Jag vill göra om överallt. Men först ska jag hämta ut ett paket ;) Äta hemmagjord pizza, och kolla på idol med familjen.

Hoppas ni har en trevlig Fredag!

(Ps. Idag är jag lite extra kär i min fina kille, ni ska få se varför nästa vecka! ds)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar