söndag 13 november 2011

Some people just need..































(Iris lilla pinnstol är ett loppisfynd)


a high five, In the face. With a chair.

Så står det på min fina griffeltavla i hallen. Den som först stod i köket, och nu efter ett besök i svärfars fina galleri fått en fin ram. Han är duktig han. Min kära svärfar. Han skakar lite lätt på huvudet de gångerna jag kommer med diverse beställningar. Men så fint det blir. Ojojoj!

Och vilken mening att skriva sen då. Det första man ser när man kommer in genom ytterdörren. Japp! Kanske inte det mest välkomnande, men jag kom inte på något annat just för tillfället. Och vissa människor behöver ju just det. En high five. I ansiktet. Med en stol.

Och på tal om stolar, så har det flyttat hit 5 stycken pinnstolar. Alldeles fantastiskt fina tycker jag. Så fina att jag var alldeles för otålig med att orka vänta på någon dum grundfärg, så 1,5 h och 3 sprayburkar senare var dom klara. Om sprayfärgen kommer att hålla? Det lär väl visa sig!

De har då iallafall hållt skapligt under en helg bestående av pizza, tacos, potatisgratäng och oxfilé. Och här tänkte jag försköna sanningen lite och skriva ett eller två glas vin. Men för att vara riktigt sann, så 1 eller 2 flaskor för mycket. Är det helg så är det!

På måndag så.. Då jäklarns!

Trevlig söndag på er!

1 kommentar:

  1. Finns en hel hög med stolar på vinden på mitt garage som du kan få.

    SvaraRadera