lördag 12 november 2011

Skräp?





































(Detta är en sådan sak. Ett spontan-köp. En tillbringare i keramik, formad som en gris. Rejäl och tung. Rätt rolig tycker jag, men väldigt onödig)

Nu är det ju så att det finns de där grejerna på loppisar, som man tvekar ett bra tag innan man köper. Ni vet de där man ser rätt så snabbt, men går förbi, för att sen gå tillbaka och lyfta, klämma och känna. Tveka en stund. Försöka komma på en bra plats att ha den på, och en bra anledning till att man måste ha den. Kommer inte på någon. Låter den stå kvar på hyllan. Går en till sväng bland alla andra hyllor.. för att sen på vägen ut grabba tag i den där onödiga saken och köpa den. Det är dom sakerna man ska låta stå kvar. Dom som inte känns rätt direkt. För dom sakerna hamnar i kartonger i källaren, på vinden och i garaget. Och gör vissa sambos irriterade, när de försöker parkera i sitt garage, men inte får plats.

Och gör att den andre sambon, den som spontanhandlat får dåligt samvete, eftersom hon ungefär 50 gånger om dagen lovar att sälja iväg "skräpet" på en loppis. Men som istället kommer hem med mer "skräp"
(min sambos ordval)

Näe! Det är inte alltid man gör fynd.
Men de gångerna försöker jag tänka att jag iallafall har gjort en god gärning, eftersom de flesta loppisar jag handlar på, skänker pengarna till välgörenhet. Det gör ju det hela mer okej!

Nu väntar så mycket bättre, potatisgratäng och oxfilé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar