fredag 2 december 2011

Konst

Hej på er!

Här har vi haft en vecka med diverse sjukdomar, och akutbesök. Inte trevligt alls, och hade det inte vart för att vi är på väg att friskna till, så hade vi nog även fått ta en sväng till vårdcentralen med liggsår.

Vi (eller jag) har nämligen inte gjort annat än att ligga i soffan, och kollat på dåliga serier. Typ, våra bästa år. Farligt beroendeframkallande.

Och hur mysigt man än kan föreställa sig denna bild. Flera dagar i soffan med massa serier och glass i överflöd (Sådär som det var när man var liten, och fick va hemma med en liten förkylning) Så var det långt ifrån så. Jag har nämligen knappt kunnat stå på benen. Så illa har det vart. Och därför har jag som ni kanske förstår inte orkat uppdatera bloggen.

Och inte heller orkat tagit kort på förra helgens loppisfynd (Jorå, jag tog mig iväg på en liten loppis-trip, och åt mat med världens bästa tjejer. sjukdomen var snäll nog att vänta tills efter min barn/sambo ledighet)

Men det kommer. Så fort jag orkar.

Istället får ni se kort på husets finaste konstverk. Magnettavlan, som blev en griffeltavla, som blev en magnettavla igen, och som blev en griffeltavla.. Tills magnetfärgen envisades med att inte fungera längre. Så då fick min sambo och Iris fria händer, och målade världens finaste gubbe.


När det kommer till annan konst, tycker jag Therese Senneholt gör helt fantastiska, enkla, grafiska tavlor. Och jag har hennes små kort lite överallt i huset. Jag har även en stor tavla av denna duktiga tjej, som solen alltid envisas med att lysa på, vilket gör den väldans svår att fota.

(Plåtskåp blocket, kort Therese Senneholt, Hattask loppis)

Men den dagen mitt får vaknar till liv, och friar. Då ska jag nog önska mig en Cassandra Rhodin tavla i bröllopspresent (Blir även gott mottagen som julklapp. Tipselitips till mamma!) ;)

Nej, nu ska vi jobba på att bli friska. Så att det kan bli något slags Fredagsmys!

3 kommentarer:

  1. Nämen usch då!=/
    Krya på er nu!
    Kraams!

    SvaraRadera
  2. Haha våra bästa år! Finns det någon sämre skådis än han som spelar John Black? :) fin blogg du har btw!

    SvaraRadera
  3. Haha. Finns det någon sämre serie? :) tack tack! Ha en bra dag!

    SvaraRadera