tisdag 6 december 2011

Behövs ingen rubrik



Kära, kära nån då, vilken underbar lägenhet!
Så snygga golv, att man knappt behöver möbler. Jag hade lätt legat och sovit näck på de där golven, kikat ner i springorna, och somna till lukten av såpat trä. Herrejisses.

Och rum i fil, och högt i tak, och stora fönster. Och 3 (!!!!!) kakelugnar. Det är sånt här jag inte ska/får se, för imorgon kommer det se ut som ett krigsfält här. Jag får lust att göra om överallt. Och då talar jag inte om några små förändringar, utan sådana som att riva taket, så jag också får sådär högt i tak. Och byta fönstren.. och ja.

Och vilken sablans otur att jag är sjuk. Annars hade jag besökt varenda loppis i Sverige, efter ett liknande bord. Bordet i köket. Ja visst. Det finns mer bilder. Kolla in här.

Eller hur? Man tappar andan.


Fast.. jag hade nog smugit in, en och annan rosa eller lila orkidé, bara för att få det en aniiiing mer tjejigt. Och några snygga högklackade skor. Kanske hängt fram en snygg klänning, som dekoration. Och så hade jag bytt ut någon av de svartvita tavlorna, mot en tavla på Ghandi. Men annars så. Ojojoj!

2 kommentarer:

  1. Det där va ju nästan äckligt snyggt....

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för din fina kommentar!! Glad jag blir :) Och vilken fiiiin blogg du har!!

    Vi bor i ett slags tegelradhus kan man säga på bottenplan med trädgård osv runt huset :) Vilket fint hus ni verkar ha! Drömmen är att hitta det perfekta renoveringsobjektet i form av ett gammalt hus och göra det precis så man vill ha det :)

    Ha en mysig kväll!

    Kramar Linda

    SvaraRadera