tisdag 6 december 2011

Helt olika!

(Just nu! Här sitter jag, bredvid en krasslig liten tjej och myser)

När Simon kom hem och såg mitt och Iris pepparkakshus igår skrattade han lite och sa:
-Vad fint!

- Skratta på du, sa jag. Du och Iris ska nämligen få bygga ett nytt, får vi se vem som skrattar då!

- Men om jag ska bygga ett pepparkakshus Linda, då ska jag ju göra det från grunden, Göra en egen konstruktion som är en kopia av vårt hus. Jag kanske tom gör ett plåtskåp i pepparkaka och ställer in.

Och det här menar han alltså på fullaste allvar. Om han gör ett pepparkakshus, kommer han göra allt själv, och ett som ser precis ut som vårt hus.

Vi är nämligen helt olika, jag och Simon. HELT olika. Vi tycker inte om samma musik, mat, tv program, aktiviteter, mm. Och han har tålamod, och är lugn som en filbunke. Jag är tvärtom. Tex, så kan jag verkligen inte förstå varför man ska göra ett eget, när det finns färdiga att köpa? Och han kan inte alls förstå varför man inte gör ett eget!

Jag kan faktiskt inte komma på mycket vi är lika på. Men det gör ingenting, för vi tycker ju om varandra precis som vi är (oftast!) Och kanske är det som dom säger, att motsatser dras till varandra. För att man ska kunna komplettera varandra.

Jo så är det nog!

(Ps. Jag hoppas att han inte gör ett plåtskåp på riktigt, för det vi har, ligger nämligen på blocket nu! Fast det vet inte Simon, så det är en hemlis. Ok?)

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar