lördag 31 december 2011

Nyår..






(Lite bilder från Iris rum! Den superfina lilla Hello Kitty, har världens kreativaste tjej Anna virkat.)

Har ni några nyårslöften?

Jag har inga direkt löften, men några idéer för det nya året.

  1. Riva alla häften jag fått från olika läkare med texten: Lär dig leva med kronisk smärta. För det här året, tänker jag vägra ha ont. Jajjämensan. Nu får det minsann vara nog med dom här dumheterna. Hur jag ska gå till väga för att lyckas med detta, har jag inte riktigt listat ut än. Men det kan mycket väl hända att det är mig det handlar om, när rubriken i aftonbladet lyder: Tjej fast i tullen, med fasligt mycket olagliga preparat från Mexico.
  2. Leta reda på den dumma stafettläkaren som skrev ut min dumma medicin, tvinga han att bli min personliga tränare, och få mig att gå ner alla dumma "medicin kilon" (Som kanske inte bara är medicin kilon. Men iallafall!)
  3. Lyckas gå ner dom där kilona, och kanske, kanske om vi nu skulle ha den turen, gå upp 20 kilo igen i form av en liten bebis. Jag (vi!) börjar bli riktigt bebissugen/na.
  4. Den här punkten skulle ju egentligen ligga på Nr: 3. Men men. Gå i terapi för min graviditetsskräck.
  5. Och till sist, Om vi nu skulle ha den turen, att bli gravida igen, skicka ett kort på min gravid kropp (innan den blivit "gravidig" och fortfarande är i, ätit för många kakor stadiet) till min läkare/personliga tränare som hjälpt mig gått ner en massa kilon, med orden: Tack för hjälpen!

Japp. Det var väl ungefär det jag hade tänkt mig.

Sen tänkte jag försöka stressa mindre, och göra mer av allt det jag tycker om. Umgås med min fina familj, gå på massa loppisar, och kanske ta upp lite träning igen.

Det ska iallafall bli ett bra år. Ett himlans bra år.

Gott nytt år på er!

(Ps. Börjar man bli gammal när man sitter inne i mjukisbyxor, med en trefemma och är stenorolig över sina småbröder på nyår? Ds.)

2 kommentarer:

  1. Nä inte är du gammal vännen, bara mogen och en realist, två mycket fina egenskaper! Saknar verkligen våra korta samtal runt fikabordet på fyran...Men vi ses nog igen, kram och du, du är bra och helt underbar, detta är vårt år!

    Erika

    SvaraRadera
  2. Tack för dina rader inne hos mig! Kul att få läsa om hur ni har löst det. Det låter ju lite som det jag har fantiserat om. Jag får se om jag lyckas hitta någon billigt. Bygga själv tycker jag känns lite läskigt när barnen ska vara i den. Så grym är jag inte haha.. Letade efter bilder inne hos dig men kunde inte se några på sängen.

    Har läst lite nu, inne hos dig. Det är väldigt kul att läsa! Tack för det!

    God fortsättning!
    Kram Terese

    SvaraRadera