lördag 3 december 2011

Film tips.

(Loppisfyndade små muggar (?) från helgen. Det andra fyndet står i källaren och väntar på sprayning!)

Hej Finingar!

Ruggigt, grått väder va? Riktigt filmtittar väder. (Och godisväder, oxfiléväder, raggsocke-väder, mysbyx-väder) I kärlek och regn är allt tillåtet!

Hursom. Tänkte tipsa om en film, om ni som vi tänkt ha filmkväll.
Fast om ni är av samma sort som jag (som kan bli knäckt av en film i flera veckor framöver, och inte vill förstöra Lördags stämningen, så tycker jag ni ska se denna en annan gång) Är ni däremot nykära, och tänker mysa till det ikväll, so go for it. Fast använd vattenfast mascara.

Filmen är då: One day, med Anne Hathaway.

Ett romantiskt drama som handlar om två bästa vänner. En kille och en tjej, som träffas som tonåringar och blir förälskade. Men bestämmer sig för att vara vänner, vilket de blir. Bästa vänner. Och under 20 år får man följa dessa två personer, deras starka vänskap och alla deras motgångar, när de på olika håll bygger upp sina egna liv.

Jag vet inte hur jag ska förklara, utan att filmen blir att låta som vilken vanlig romantisk film som helst. För det är den inte. Som alla andra romantiska filmer. Inte ens i närheten.

Och personligen tyckte jag att filmen var jättefin, men hemsk. Och i slutet grät jag så att jag grymtade (vilket jag gör, när jag antingen skrattar som en tok, eller stortjuter. Jag vet inte hur man ska få luft annars?)

Det var iallafall en film som verkligen berör, och får en att vakna upp. En väckarklocka.
Livet är på tok för kort för att inte levas fullt ut.

Men som sagt om ni är som jag, så kolla inte om ni inte vill ligga sömnlösa inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar