tisdag 20 december 2011

i sista sekund!


Är ute i sista sekund som vanligt, med julklappsköp. (Så därför kan man ju verkligen undra varför jag sitter här, och bloggar istället för att vara ute och handla?)

Men jaja, En del har klickats hem från diverse nätaffärer, och nu sitter jag som på nålar och håller mina tummar stenhårt att de ska hinna hem innan Fredag. Snälla, snälla postgubbar, kom med mina paket.

Till Iris är det ju ganska lätt att handla, hon blir glad över det mesta. Speciellt om det är rosa. Som denna fina plåtburk ovanför, som jag köpt och fyllt med fina pärlor. Att pärla är favoritsysslan just nu.

Sen har några spel, ett pussel, en bok, ett fint smyckes skrin, ett bäddset i linne, lego och en fin tavla på prinsessan på ärten fått hamna i julklappssäcken också. Och en liten babykanin.

(så nu vet ni, mormödrar, farmödrar, farbröder mm!)

Nu kanske ni tycker att man inte ger en 3-åring tavlor och bäddset i julklapp. Men johora, vi har förklarat att tomten ibland kommer med "bra att ha saker" också (vilket en tavla visst klassas som) Inte bara leksaker. Varpå hon svarade: Men Mamma. Till mig kommer han bara med leksaker vet du väl! :)

Så nu är det resten av familjen, och ett antal 100 kronors-spelpaket kvar.
Hujedamej.

Att vara en människa, som dras med kraftiga katastroftankar, är detta en marddröm. Att vara på samma ställe som resten av Borlänges befolkning. Fy.

Men snart, snart är det över!

2 kommentarer:

  1. Men va?! Var tog faster vägen i listan av familj??!??!! :(
    Nä'rå!
    Kul att ses på juldagen! Har i alla fall köpt en sak som är rosa... å en som är lila! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam Linda om att behöva trängas med alla andra. Har mitt kvar jag med och vet inte alls vad jag ska hitta på :)

    God Jul och Kramar/Laila

    SvaraRadera