lördag 28 januari 2012

Från vettet?



Sådärja.

Här har ni den, bekväm stegen från Ikea. Som stått på kö i flera månader för målning. En uppgift som av ägarinnan känts som en omöjlighet.

Tills igår. Då jag kom på den briljanta idén, att istället för att skruva isär hela spektaklet, och måla del för del. Så kan man ju spraymåla fästen/skruvar i svart, och sedan måla resten.

Och det ska ni veta. Att med en god Fredags öl, målarfärg och lilla al fadji på P3 är ingenting omöjligt. Absolut ingenting.

Och nu, såhär 10 timmar efter det här kortet knäpptes, funderar jag på om jag är aningens för snabb att visa er min "nya" matta. Och att ni därmed tror att jag förlorat allt vett.

Jag funderar även på om det var Fredags ölen som i morse fick mig att stoppa ner denna matta, när jag på väg för att handla frukostbröd svängde förbi den lokala loppisen.

Imorse kändes det nämligen som en bra idé.

Nåja, den kanske kan bli fräsig på Iris rum, eller som "slippa frysa om fötterna på det kalla betonggolvet i källaren" matta.

4 kommentarer:

  1. TYcker att din mattan är superfin och ger liv och personlighet!!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte mattan var charmant! Jag har också målat min trappstege från Ikea, fast vitt och det där med att skruva isär innan det är ju bara för fegisar ;-D

    SvaraRadera
  3. Ja, det blir säkert perfekt, bara jag får renovera v-rummet så det liksom inte skär sig mot mitt bastutak... *ryser*
    Vi bor i ett enplans vitt tegelhus utan vare sig charm eller personlighet, men det är vår uppgift att ge det charm & personlighet nu! det kommer bli vit puts på huset tror vi! Diskusionen pågår här hemma just nu!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Superfin matta Linda!
    Det var ett mycket bra köp.
    Kram

    SvaraRadera