lördag 3 april 2010

Påsk!

Glad Påsk!

Så var det påsk i år igen då. Helgen då det är tillåtet att äta hur mycket mat och godis man vill. Inte dåligt inte. Som tur är jobbar jag hela helgen och ska förhoppningsvis stoppa i mig lite mindre än jag hade gjort på hemmaplan. Men med tanke på de stora påskäggen på jobbet, är det osäkert hur det kommer lyckas.


Denna underbara madonna i betong fick jag iallafall syn på i tidningen under fikarasten idag. Och med tio minuter på mig, hann jag precis in på önskehuset innan de stängde, och fann detta enda exemplar väntandes på just mig. Kassörskan fick nittioåtta kronor, och vips så var hon min. Vilket klipp! Krukorna i bakgrunden, även de i betong åkte med i farten ;) Och mina myrten träd är en aning slitna, jag vet. Sådan ägare, sådan blomma!


På bilden nedanför ser ni mitt senaste loppisfynd. Jag vet inte riktigt vad det är!? Förutom att den är rostig och sliten, precis som jag vill ha den. I botten är det något slags nät? Kan det möjligen ha vart en sil? Den tjänstgör just nu som kruka, men ska mycket snart få bli en lampa. Bruna textilsladdar är beställda. Vad tror ni om det?

Här hemma har vi en sjuk, liten tjej så för oss blir det inte så mycket firande. Och jag jobbar ju som sagt. Men jag hoppas alla andra har en trevlig påsk och äter massor med god mat!


Kram Kram <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar