onsdag 21 april 2010

Födelsedag!

Hipp hipp hurra..

Idag är det ingen vanlig dag, utan min alldeles egna födelsedag. Och det har vart en alldeles fantastisk dag. Trots ett 7 timmars eftermiddagspass på jobbet.

Blommorna här nedanför kom min underbara, lilla tjej hem med idag. Efter hon och pappa vart och handlat lyxfrukost. Jag fick en bukett av Iris och en bukett av Simon. Mina älskade!

Förutom blommor och lyxfrukost hade Simon även med sig ett presentkort på min favorit, inrednings affär. Lycka! Och inte nog med det så hade han letat sig igenom tidningshyllorna och köpt med sig två tidningar hem. Bland annat Sköna hem. Numret som är ute nu kan jag verkligen rekomendera, hujedamig vilka fina hem. Verkligen mycket fint den här gången!

Han är så söt min pojk. Inte nog med detta ovanför.. Jag fick en för tidig present här om dagen, som var en gammal, charmig, sliten kärringhonda. Precis en sådan jag ville ha. Den ska renoveras upp lite.. och sen.. sen ska jag lära mig cykla (för det kan jag nämligen inte, på riktigt!)

Men jag ska lära mig.. måste. Eftersom Simons pappaledighet snart är slut, och han kommer behöva bilen. Undrar om det var detta faktum som styrde valet av den för tidiga presenten? ;)



Efter den supergoda frukosten, fick jag spendera timmarna till jobbdags hur jag ville. Och jag tror inte att Simon blev så förvånad när jag valde att spendera dom med dammtrasan och dammsugaren i högsta hugg. Inspirationen flödade efter en snabbkik i sköna hem.

Jag vet inte vad jag skulle göra där, men jag hamnade i ett litet förråd på sidan av garaget, där jag aldrig vart in tidigare. Inte ens kikat in i. Och där stod denna S-T-O-R-A fina vattenkanna. I zink. Tack tack Gerd (förra ägaren)!

Jag sa häromdagen att jag inte tyckte det var särskilt kul att fylla år längre, förstod liksom inte riktigt vitsen med att fira att man blir äldre? Okej, om man som Benjamin Button blev yngre och yngre, då hade det vart en annan sak.
Men idag tar jag tillbaka det. Min dag har vart fantastisk. Min familj är underbar. Det är kul att fylla år, trots de stigande siffrorna..

Och min fina rosbukett som jag fick av Simon får avsluta detta inlägg!

Men...

Vad GLAD jag blir att ni skrivit kommentarer, det är alltså nån som är in här och kikar ibland. Det är jätteskoj tycker jag!

Tack Tack!

2 kommentarer:

  1. Ååå vilka fina blommor du fick av Iris och Simon.. Å kul att du haft en toppen dag gumman. Puss

    SvaraRadera
  2. grattis igen på 24 års dagen!! 25 ä inte så hemskt som man tror=)
    Hoppas ni trivs jätte bra i det nya hemmet!! om 2 månader får jag se hur ni bor!!:)
    Du får nog börja ta och tänka på om du inte ska göa något mer av din inredning och "loppis gamblersinstinkter" som du har:) Allt är skit snyggt Linda!! Du får komma på någon bra affärs idé!!
    Puss och kram/ Sara

    SvaraRadera