tisdag 20 april 2010

Ikea/loppis trip!

Hej på er!

Idag har jag och min sambo (och en stenvild liten trollunge) vart på en liten road-trip. Färden var tänkt att gå till Ikea, för att köpa diverse saker till huset. Jag vet inte om jag skrivit det tidigare eller inte, men jag gillar inte Ikea. Inte alls. Jag tycker det är ett väldigt opersonligt ställe. Men när det kommer till förvaring och prylar som inte syns, så okej!

Hursomhelst.. åkandes efter motorvägen i sisådär 130 km/h, ser jag plötsligt stora, magnifika bokstäver som skriker L-O-P-P-I-S. En loppis, mitt efter motorvägen. Och hur konstigt det än må låta så tror jag att min kropp reagerar på liknande sett, som en spelmissbrukare gör vid tanken på Las Vegas. Mitt hjärta började slå snabbare än bilen gick, mina pupiller blev nog stora som tefat, samtidigt som mina händer blev alldeles blöta av svett.

Jag var tvungen att ta mig ur bilen. Det bara var så. Men hur? Hoppa i farten? Att försöka övertala Simon att följa med på loppis, skulle bli en diskussion som jag inte alls hade tid med.

Men som ett tecken från ovan, börjar bensinlampan lysa, och Simon svänger av för att tanka. Och snabbare än han hinner blinka är jag inne i det stora röda, trä huset. En helt outforskad loppis. Vilken lycka! ;)


Med tanke på den halva minut jag hade på mig, kan jag nu stoltsera som världens snabbaste loppis-shoppare. Aldrig har jag nog hunnit med så många hyllor på så kort tid. Men jag kan inte låta bli att tänka på alla skatter jag antagligen missade bland allt bråte. Hursomhelst så fick jag iallafall med mig några saker. Bland annat denna fina gamla plåt sak som ni ser ovan. Bilderna är tagna väldigt sent på kvällen, så ni får ursäkta bildkvalitén.


Denna fina klocka, som var guldfärgad, men som lackades i metallic färg.



Och som extra grädde på moset, kom mina föräldrar hem med denna underbart, fina zink spegel på kvällen. Jag fyller ju år imorgon, och fick denna i present. Och som jag har dreglat efter denna, så mycket att jag nästan vart på väg att stjäla den. Den är så snygg!

Tusen tack till er!


Loppis skulle jag nästan kunna ha i min källare också, den förra ägaren har lämnat kvar en hel massa saker som nu används flitigt. Som denna fina koffert (?) som just för tillfället funkar som soffbord. Den är vacker, samtidigt som den bjuder på en hel massa förvaring.

Det var någon, som en gång sa att alla saker måste ha ett syfte. Själv håller jag nog inte riktigt med, men denna fina koffert är väl isånnafall ett utmärkt exemplar på en sådan sak.

Nej dags att hoppa i sängen.. såg precis att klockan slog 00:01, vilket betyder att jag är 24 hela år.

Grattis till mig! :)



3 kommentarer:

  1. Åååå va jag blir avis! En outforskad loppis är ju i princip lika bra som att vinna på lotto!
    Lyllos dig!=D

    Hoppas du får en superbra födelsedag!! Grattis grattis!=)

    SvaraRadera
  2. Hej Gumman! Hoppas du haft en bra dag idag och snaskat massa tårta. Har läst ikapp lite på din blogg, :0).

    Många grattiskramar!
    Mamma

    SvaraRadera