fredag 23 april 2010

Stol..

Fredag!

Det är något speciellt med Fredagarna innan ledig helg. Man vet att man efter arbetsskiftet har en hel helg framför sig. Härligt. Fast samtidigt stressigt, för man vill hinna med så mycket som möjligt. Och det som är planerat blir aldrig gjort, för det kommer alltid något annat emellan.
Likaså denna helg, då jag antagligen "måste" gå ut, eftersom jag fyllt år och borde fira. Stackars.. stackars mig! ;)

Egentligen vill jag inte göra något annat än att vara hemma och pyssla, men ibland behöver man kanske ett avbrott. To much of anything can make you sick.. som dom sjunger om och om på radion.

Förhoppningsvis orkar jag pyssla lite på Söndag istället. Och imorgon har jag tänkt dra iväg mig på en loppisrunda. Så lite pyssel blir det nog alldeles säkert!

Stolen här nedanför hann jag precis rädda ur förra ägarens "köra till tippen hög" Jag har en likadan själv, fast i "vuxen-storlek" och jag tyckte den här lilla modellen var så himla mysig. Men sedan dess har den mest vart i vägen, vår första möbel i huset. Den har vart med genom hela renoveringen, vart man än har vänt sig har den stått där. I vägen!

Och ingen av oss har orkat ställt bort den. Kanske för att den vart rätt bra att stå på. Men detta har då resulterat i MASSOR av spackel, färg och skador. Så efter en omgång med sandpapper och kniv, fick jag bort fläckarna (någorlunda) och stolen blev såhär.

Rätt charmig tycker jag.. vår renoveringsstol!?
'

Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar