torsdag 16 augusti 2012

Lycka är..

Kärlek vid första ögonkastet. Gammal, TUNG, snyggelisnygg industrilampa. Loppisfyndad såklart. Vad annars? ;) En arbetskamrat, råkade befinna sig på samma loppis som mig, när denna kärlek slog till. Och hon tyckte att jag var en aning (läs: ganska så kraftigt) knäpp, som köpte denna.

Under senaste ikea besöket köptes en vajer, som får agera hem åt alla mina Therese Sennerholt kort. Som annars har en tendens att ligga lite här och var och bli böjda, kladdiga och kaffefläckiga.

Gammal? Ny? Apotektsflaska/burk? Ingen aning. Men jag gillar den. Och jag gillade priset. Tio svenska riksdaler.



Lycka är att hitta loppisfynd som får en att hoppa högt av glädje. Som de ovan. 


Lycka är också, att efter 4 stressiga dagar på jobbet, äntligen ta sig ork att öppna diskmaskinen, och se att den är fullproppad med loppisfyndade glas, ljuslyktor och smått och gott. Som jag mitt i all stress glömt bort att jag fyndat fyra dagar tidigare.


Lycka är även att se två underbara människor, säga ja till varandra på ett par steniga klippor vid havet. Jag kapitulerar. Jag tar tillbaka en del av mina uttryckta åsikter angående giftermål. För ack så vackert. Så fint. Så underbart. Jag grät innan paret ens hade visat sig.


Och när de väl började läsa sina bröllopslöften (? Här bestämde sig en cinderella båt att åka förbi, och gjorde att jag inte riktigt hörde vad som sades) grät jag så mycket, att jag ett tag funderade på att lägga mig i fosterställning och skrika: Buääääääähhhhhhh.

Lycka (samlat med en hel del frustation) är att solen även hittat hit. Till ingen nytta, när man jobbar konstant. Men ändå. Sol. Man blir lite gladare.

Och lycka just i detta nu, är att jag ligger i soffan, med datorn på magen och tjuväter Fredagsmyset. Och att jag är ledig. I tre hela dagar. Ledig med min underbara tjej.  


Life is good!

2 kommentarer:

  1. Snygga fynd som vanligt, skrivbordslampan gav mig en svår avundsjuke-attack. Ha en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!

    Vad kul att du kommenterar! :)
    Jag blir jätteglad.

    Visst var lampan snygg? Jag älskar den!
    Nu ska jag åka på kusinträff (sambons) mitt i loppistid, på bästa loppisdagen. Suck! Men man lär väl offra sig ibland! ;)

    Hoppas du har en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera