söndag 19 augusti 2012

Helg!

Vad man gör på en ledig helg?

Tjaa..

Det där vanliga.
Börjar städa, vilket som vanligt slutar i kaos. Med möbler och saker huller om buller. Knåpar ihop ett nytt Soffbord, med en 150 år gammal träskiva. (det fick gästspela i 15 minuter. Innan det åkte ut)

Åker till brädgårn alldeles själv och köper plankor, som var på tok för långa för att få in i bilen. Men smart som jag är så öppnade jag fönstren och lät plankorna sticka ut några meter.

Så fick man inte åka nej!

Blinkade lite med ögonfransarna och fick plankorna kapade av killen som jobbade där.

Bjuder hit 2 nygifta finingar på vin.

Lägger mig på tok för sent.
Dagen efter är det kusinträff (Simons släkt) 60 pers på en bondgård. Jag använde samma trick som dagen innan, och fick med mig 2 kotavlor hem.

Bygger ett skrivbord, och handsågar mig röd och blå.

Och just ja, sen har jag vart och kollat på Dr alban och Anki bagger. Ingen hallelulja upplevelse direkt.

Och nu? Potatisgratäng och oxfilé.

En helt vanlig helg med andra ord!


(ljusstaken är ett loppisfynd från Stockholm. Sprayad med primer)

2 kommentarer:

  1. Angelica andersson19 augusti 2012 kl. 13:40

    Kul å läsa va du skriver tycker jag! Är in då och då! Kram angelica

    SvaraRadera
  2. Precis samma som här då! Inga konstigheter alls, nehejdå! Bara jag som undrar vad alla de som inte pysslar gör hela helgerna?? Spelar på Jack Vegas och..jag vet inte... kollar tipsextra?
    Och du, den där lampan i förra inlägget var underbar!

    SvaraRadera