fredag 31 augusti 2012

Fredag.

 
 
 
Planeringsdag på Dagis idag.
Vilket innebär ledigt för Iris, och vab för mig.
 
Så.. hur tröttar man lättast ut en 3,5 åring, samtidigt som man gör henne nöjd för resten av dagen, så att mamman kan få åtminstone lite lugnt Fredagsmys?
 
Jo. Då planerar man in en lekdejt med två tjejkompisar på leklandet i grannstaden.
Vilken toppenidé.
 
Tills det slår mig att dessa båda tjejkompisar nyss har fått barn, och kommer sitta fast med sina bebisar vid bröstet. Viket då betyder att jag kommer få agera lekledare åt fyra barn, där den äldsta är 3.5.
 
Och för att förklara leklandet, så att ni ska förstå vad det handlar om. Kan jag lova er, att de där hinderbanorna i Gladiatorerna, är inget, i jämförelse med det här.
 
Här snackar vi högexplosiv, intensiv, elit träning.
 
Förberedd, efter en natt med svettattacker inför detta jippo.
Anländer vi med ett gäng glada barn, och en redan psykiskt och fysiskt utmattad Linda.
 
Väl inne på träningslägret, visar det sig att våra barn blivit så stora att dom roar sig själva, och leker utan sina mammor. Jippiekajäj.
 
Så förutom att springa och kolla varje gång det var dags att åka rutchebana, satt vi mest och fikade och sippade kaffe.
 
Snacka om att komma lätt undan.
 
Tills den ena mamman föreslog att hon och jag ska ha spa kväll.
Då färgar man visst håret, målar naglarna.. skrubbar bort något på kroppen och färgar ögonbrynen. Och ja.. sen var det något med att ha fötterna i ett bad också?
 
Stolligheter. Jag som tappat det för flera år sen, och har utväxt till axlarna.
 
Det visade sig visst att det här skulle bli dagens riktiga utmaning! :) 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Hoppas du lever och är vid god hälsa efter dagens strapatser, för vi vill läsa fler roliga inlägg!!
    Det där med spa brukar ju vara mumma för kropp och själ, så anta erbjudandet vetja!

    SvaraRadera