söndag 5 februari 2012

När en helg går på tok för fort

(Samma dag som jag fyndade de där plåtburkarna, fyndade jag också den här rottingfåtöljen för 40 hela kronor. Jag har inte riktigt bestämt vad det ska bli av den än. Om den ska bli målad, och i vilken färg. Ute ska den då få bo. Så fort våren behagar att komma!)


(Kaoset i bakgrunden, beror på uttömning av tv-bänken som håller på att korrigeras lite)

I Torsdags när jag hoppade ur mina arbetskläder, visste jag att jag hade tre hela dagar lediga. Tre dagar att bara ta det lugnt och njuta av (= göra klart massa pågående projekt) dricka rödvin, och äta god mat.

Underbart.

Men underbart är ju som bekant väldigt kort. Och det vart varken rödvin eller färdigställande av diverse projekt. Min kära sambo blev nämligen magsjuk, och därmed är vi nu inne på femte vändan av denna åkomma i vinter. (Iris 3, Simon 2)

Helgen har därför spenderats inomhus, förutom en kort liten vända med Iris nya skidor. Inte ens en loppisrunda har jag tagit mig iväg på. Ni kan ju tro att jag och kräksjuke-bacillerna är osams. Sätter stopp för livsviktiga nödvändigheter, som vin och loppis.

(Jag har ju själv haft den turen att inte bli smittad, peppar peppar. Men efter tre veckors kräksjuka på jobbet, och fem gånger hemma, har man rätt att bli en aning matt!)

Nej, nu vill vi ha vår och sol.

Snälla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar