fredag 17 februari 2012

Att känna sig som en barnunge.



(Lite bilder från tv bänken, som fått hjul och en till låda. Lite målning och piff kvar. Sen så. Är den klar. Tavlan är ny från Ylva Skarp. Precis i min smak. Integrity står det)

Linda går till läkaren, eftersom hon fortfarande har så fruktansvärt ont i nacken och ryggen.

Kommer in med en uppgiven min, och tårar brännandes bakom ögonen.

Farbror Doktor: Ja, vad hade du för problem?
Jag: Samma som alltid. Jag har så JÄKLA ont!
Farbror Doktor: Hm. Jaha. Har du gjort det vi sa sist?
Jag: Vad var det då?
Farbror Doktor: ja, hur går det med medicinen jag skrev ut? Hjälper den inte?
Jag: Öhum. Nja. Jag har ju liksom slutat med den.
Farbror Doktor (Framöver bara doktor): Slutat? Har du slutat med den?

blablabla.. (Biverkningar, konsekvenser, med mera, med mera)

Doktor: Du trappade väl ner, lite i taget?
Jag: Nääe, alltså det behövdes inte.
Doktor: Ok. Sa läkaren det?
Jag: ???
Doktor: Ja, för visst tog du väl kontakt med en läkare när du slutade med medicinen? Jag sa ju hur viktigt det var!?
Jag: Ja, men jag kände att det var okej. Det behövdes inte.

Doktor: SUCK! Har du börjat haft kaffefria helger?
Jag: Nja, alltså.. jag dricker ju mindre på helgerna.
Doktor: Alltså inte?
Jag: Nej.. (Tittar ner och skäms en aning)

Jag: Men.. min migrän medicin då? Jag får ju så ont i käkarna av den?
Doktor: Och så har det alltså vart sen du började med den? (För 4 år sen)
Jag: Ja?
Doktor: Och vad står det då i fass?
Jag: Att man ska avsluta behandlingen omgående.
Doktor: Och vad sa jag sist?
Jag: Att jag skulle sluta med den, och äta den andra medicinen istället? (Den jag slutat med)
Doktor: Har du gjort det?
Jag: Nej? (Låtsas gnugga bort en fläck på byxorna som inte finns!)

Doktor: Inte det, nej!

Doktor: Och träningen? Hur många gånger tog du dig iväg den här månaden?

Jag: Nej.. men vad säger du herr doktor? Det kanske är bäst att boka en ny tid om någon månad?

2 kommentarer:

  1. Åh, fröken om man fick ruska om dig lite.. :)/Mamma

    SvaraRadera
  2. Säger som din mamma!

    Skärp dig nu! Du har bara ett liv, en kropp... ta hand om dig!

    SvaraRadera