lördag 19 juni 2010

Metning..

Lördagkväll..

Idag har vi haft familjedag. Mitt förslag var ikea.. Men det röstades ner. Till och med Iris sa: nej. När Simon däremot frågade om hon ville fiska log hon stort och hämtade en av Simons fisketidningar och pekade på första fisk: Tiiiiiisk!

Så idag har vi alltså premiär metat. Och vad som såg ut att bli en fantastisk dag, slutade istället i halv katastrof. Iris satt inte alls så still på bryggan som vi hade tänkt oss, och fast hennes flytväst är färgglad och med stora djur på.. så hatade hon den. Myggorna gick bokstavligen till attack.. och jag är nästan säker på att jag såg en björn i skogen, vilket slutade i en gråtattack och något som såg ut som en lektion i quick step. Efter detta var mina nerver på helspänn, och minsta lilla löv som rörde sig fick mig att hyperventilera och gråta.

Jag har fobi för smådjur. Speciellt för humlor, bin och getingar (jag är väldigt allergisk!) och jag vill verkligen inte föra över detta på Iris (rädslan.. såklart inte allergin heller, men det kan jag nog inte påverka!) men när jag väl blir rädd.. så hinner jag inte tänka. Utan börjar panikgråta istället. Och jag blir så ARG på mig själv..

Det slutade iallafall med att jag stod i bara trosorna, efter att ha letat igenom hela byxorna efter en geting (som jag VET flög in!)

Så nej.. vi blev inte så långvariga på bryggan. Men Iris fick iallafall se två livslevande fiskar och var överlycklig och nöjd.

Och i bilen på väg hem.. bestämde jag mig för att inse. Jag är INGEN skogsmänniska. Hur gärna jag vill vara en sån som går flera timmar i skogen och letar svamp. Så är jag inte det. Jag ser absolut inget harmoniskt alls i att vara i skogen.. jag ser bara livsfara.

Simon tycker att jag borde söka hjälp för mitt beteende, och jag ska nog allvarligt fundera på det :)

Nu är jag iallafall hemma i tryggheten igen. Och mina gardiner som hänger i vardagsrummet, fungerar även som djurskydd. En harkrank våldgästade mig nämligen i sovrummet igår (vilket skulle kunna bli ett helt inlägg bara det!) så f.o.m nu är dom alltid fördragna. Detta är verkligen nackdelen med hus. Brrr!

Det här rummet ska fungera som sällskapsrum är det tänkt, utan tv. Men jag tror vi tänker peta in en liten tv ändå. För just nu är det husets mest onödiga rum. Och jag får verkligen inte till det där inne. Det blir inte bra. Så tips mottages gärna..

Loppisfyndet kom till användning.

Nej.. nu ska jag ta och kika på en film. Alldeles själv.

Och det ska bli riktigt skönt..

Trevlig Lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar