fredag 28 december 2012

Önskelista



Lite på önskelistan just nu. 

Dessa saker får gärna flytta hem hit, innan sommaren. 
Kudden ska jag faktiskt snart klicka hem, efter en liten överenskommelse med sambon. Man skulle kunna kalla det en gemensam julklapp ;) 

Så! Har ni haft en bra jul?
  
Vi har. Trots kaos. Som alltid. Det är alltid något som ska dra åt det kaosartade hållet i denna familj. I år, var det faktiskt Simon som stod för krånglet. 

Han lyckades nämligen tappa bort vår enda bilnyckel, på Fredagen. Dagen då vi skulle ha julhandlat all mat och de sista klapparna. Och min kära sambo, jobbar ju ett antal mil hemifrån. Så där satt han i ett antal timmar, på jobbet, och försökte få tag i en nyckeltillverkare, efter 16, Fredagen innan jul. 

Det lyckades han inte med, utan min kära svärfar fick rycka ut och hämta hem en arg, trött sambo. Som var en aning förvånad över att det faktiskt var han och inte jag som tappat bort nyckeln. 

För det har han ju sagt ett antal gånger. Att den där, enda, nyckeln kommer jag snart tappa bort.

Men hursom, vi har alltså vart utan bil (Eftersom vår andra bestämt sig för att gå sönder) innan jul. Men det har gått bra ändå. 

Julafton hos svärföräldrarna bjöd på delikat mat, tomte och som vanligt ett svettigt julklapps spel. Där jag och sambon kammade hem mest vinster. Vi är ett bra team, när vi sätter den sidan till, och fick de andra vid spelbordet att muttra om att det är förbjudet med lagspel. 

Juldagen spenderades hos mina föräldrar, med vin, spel och mat. Och två nya fluffiga ursköna täcken i julklappssäcken. Vi har vart i behov av nya täcken läääänge, och jisses vilken skillnad det är. Nu sover vi i två fluffiga moln. 

Trollet fick som alltid på tok för mycket julklappar, och jag tror bestämt att om denna julaftons tradition ska fortsätta, får vi bygga ut huset. 

Fast.. det vore ju faktiskt inte alls så tokigt! ;) 

5 kommentarer:

  1. Var kommer det snygga bordet ifrån?

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag såg inte att det var en kudde först, trodde du önskade dig en ko!;-P

    SvaraRadera
  3. Haha nja, en ko har vi nog inte plats för här hemma! :) Bordet kommer från EM möbler, och kostar endast en tusenlapp. Ett riktigt fynd :)

    SvaraRadera
  4. Gott Nytt År Linda! Hoppas du får ett fint loppis-år 2013 och att vi får följa ditt fix med stort och smått även i fortsättningen.

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket Lena, och detsamma till dig!
    jag känner att inspirationen lite smått börjar komma tillbaka, så jag hoppas att jag snart är på banan igen, med både loppisar och pyssel!

    Tack för att du läser!
    Kram

    SvaraRadera