söndag 2 december 2012

Första advent


Tänd ett ljus och låt det brinna, 
låt aldrig hoppet försvinna.. 


Fast igår hade jag inte mycket hopp om framtiden ska ni veta.
Min läkare har gett mig förbud att inta migrän tabletter ett tag. Vilket jag inte vart utan, i 6-7 år.

Bet ihop när jag kände de första tecknen komma smygande, och la mig jätte tidigt på Fredagen. Vaknade dessvärre på Lördagen med en huvudvärk som skulle få vem som helst att bli galen. 

Sov till tre på lördagen. 
Sen gav jag upp, och skickade min sambo till apoteket för att hämta ut min sista förpackning medicin.

Stressad över att inte ha hunnit julpynta alls. Inte hunnit städa inför helgen, inte ens duschat. Hemska, hemska sjukdom. 

Vid åtta, vaknade jag till liv och tog en efterlängtad dusch. kröp ner i soffan igen och lät en ostkroks påse stå för Lördags frukosten/lunchen/middagen. 

Snyftade lite, och påpekade för min sambo att alla grannar fått upp adventsbelysningen utom vi. 

Vilket fick han att lova, att han idag ska hjälpa mig storstäda och pynta. 

Så det är vad som står på dagens schema idag. Det, och en sväng på julmarknaden kanske. Iris älskade det förra året. Och i år har vi ju faktiskt snö. Massor med snö. 

Nej, ingen tid att spilla. Nu ska sambon sättas i arbete. 

Hoppas ni har en fin första advent!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar