fredag 15 juni 2012

Where have I been?

(Palm, något slags gräs, och sallad)

(Weber grill, och bord från ikea)

(Slagbord blocket, stolar Ikea. Skylt loppis. Och katt, på tok för dyr)

(Gammalt tvbord, lykta ide-a, kuddar gamla)

(Och till vänster ser det ut såhär. Älskade!)


Ja! Vart har jag vart?

Det vore ju trevligt att kunna säga att jag hållt till utomhus, och därför ej haft tid att blogga. Men nej. Här har det regnat i veckor i rad.

Och till er som inte vet det. Jag är superduper allergisk mor bin. Sådär allergisk så jag får gå runt med adrenalin sprutor och kortison tabletter i fickan. Och har (vid ett stick) cirka 15 minuter på mig att ta mig till akuten.

Så allergisk.

Därför är inte sommarn min favorit årstid. Jag kan aldrig åka ut i skogen, eller vara på stranden, för jag är så rädd.Och denna rädsla har efter några år byggts upp till en rejäl fobi. Fobi för kryp.

Och just som jag (och sambo, mamma, arbetskompisar, vänninor, mm) tyckte det var dags för kbt. Skriver min läkare ut en ny medicin. Som på något märkligt vis verkar fungera mot geting/bi/kryp fobi.

För idag. Första dagen med lite sol, har jag vart ute hela eftermiddagen och pysslat på altanen. Trots en massa surrande runt om mig.

Vår altan ja. En 60 tals historia, som ska göras om nästa år.
Brunt. (Vad tänker man?)

Ingenting enligt min sambo. För all träolja är brun!? Alla har bruna altaner.

Nåja.. inte vi. Inte länge till. Om jag får bestämma!

Faktiskt har jag, medans simon var och tränade, börjat måla lite här och där.

Nu väntar kall öl och grillat.

Hejsvejs!

(Ps. Vi har äntligen köpt ny dator. Så nu ska det bli ordning på bloggandet!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar