tisdag 26 juni 2012

Design för en tjuga!

Loppis-stol, som jag sneglat på i över ett år. De (jag har 2) har nämligen stått ute i en "container" utanför loppisen, där allt bråte hamnar. Det som är för "fult" för att tas in. Och de var fula. Herre jisses. Blåa, med fula tygdynor i. Men även den fulaste groda kan bli en prins.

Och detta bord var ett lekbord. Ett Micki bord för barn. Rosa och knallgrönt. Nerkladdat med lila nagellack (Ni kan tro att jag skrubbade mig blå, innan jag kom på att det antagligen var nagellack. Och med lite aceton var det borta på några sekunder) Det satt fula plasthjul på, som jag plockade bort. Sedan sprayade jag benen, och målade skivan. Och ett soffbord blev till. För 40 hela kronor. (Extra kul att vi kollat på ganska precis likadana, för flera tusen. Men inte hittat ett i rätt storlek. Detta blev perfekt)

Och dessa stolar, visade sig vara märkta. Designade av Tias Eckhoff som verkar vara en Norsk industridesigner. Så två designstolar för en tjuga? Inte alls illa. Och dom är sköna. Faktiskt jättesköna. Vilket, av vad jag kan förstå, har vart lite av hans grej? Att tillverka sköna möbler, som man ska kunna sitta i länge. När jag tömt mobilen på bilder, ska ni få se före bilder på både stolarna och bordet.


Sitter och funderar på om man ska ta och gå på festivalen här i stan eller inte!?
Jag gör såhär varje år. Velar in i det sista. 

Det slutar dock alltid med att jag går. Och har skitkul. 
Men i år känns det annorlunda. 

Jag vet inte varför? Men jag har ingen lust alls. 
Kanske beror det på det regniga vädret? Eller att det blev någon öl för mycket på midsommar? (Iallafall med tanke på att jag jobbade dagen efter!) 

Och det är samma visa varje år. Man har inga kläder att ha på sig, inga skor, ingen väska. Ja ni vet. Tjejproblem  tänkte jag skriva, men ångrar mig. Simon är tammetusan värre på den fronten än mig. 

Och vore det inte för att alla kläder envisas med att krympa varje år ;) 
Så hade jag haft en hel festivalgarderob. 

(festivalgarderob = Långklänningar med peace tecken, byxdräkter, hippie kjolar mm) Sånt där som man inte använder till vardags. 

Men det fina med festival är ju att ingen bryr sig. Bara en själv. Folk springer runt i bikini och rufsigt hår. Eller en stor t-shirt med hål i, och gummistövlar. 

Gummistövlar ja. Jäklarns. Det skulle jag ju behöva. 

För det verkar ju onekligen som om vädergudarna har något otalat med festivalarna. 

Jaja. Jag lär väl göra som alltid. Bestämma mig i sista sekund. 
Men det funkar ju det med! :)

3 kommentarer:

  1. Va sjutton, du nosar ju reda på de verkliga fynden. Sån´t vi vanliga inte ser. Sedan en fantastisk make-over på det! Jag blir bara så IMPONERAD (och lite avis;) av din kreativitet.

    SvaraRadera
  2. Linda! Vart går du på loppis någonstans? Vet inte riktigt var de finns någonstans...! Himla kul att läsa din blogg förresten :) kram Maja

    SvaraRadera
  3. Lena: tack. Tusen tack! Kul att du tycker att jag är kreativ! :)

    Maja: tack! :) nu på sommaren är det ju loppisar öööööverallt. Såg en massa skyltar idag.
    Annars blir det mest emaus och ta till vara (ligger i närheten av mig, så därför) sen har Falun
    En del. Bl.a. På gruvgatan. 2 vånings. Och duvnäs. Rasta och fynda heter det. Sen har du ju
    Tulavippan i Gagnef och pärlan i Gustafs. Dit är jag inte så ofta! Lycka till.. Kram

    SvaraRadera