lördag 16 juni 2012

Lördagmorgon.


(Fina betongljusstakar från Gruvgatan. Tavla Norrgården. Kruka Tine K)



Igår skrev jag om kryp fobi, och idag visar jag en tavla, föreställande en skalbagge (?)
Och faktiskt sitter denna tavla på väggen mitt emot ytterdörren, och är därför det första man ser när man kommer hem.

Inbillar mig att det är ett led i behandlingen av min svåra fobi :)

Ljusstakarna är iallafall nya, och rejält tunga. Och inhandlade på 60% rea. Sånt gillas. För ombytliga människor som jag!

Såg ni matchen igår? Jag såg till 2-2, sen fick jag agera ansvarsfull storesyster och hämta hem min lillebror, som firat examen liiiiite för mycket. Men jag verkar inte ha missat så mycket ändå. Tråkigt. Tråkigt för Sverige.

Inte blev det något grillande för oss heller. Det blev hämtpizza. Ätandes i soffan. Pizza, öl och fotboll. Min tröja var så fläckig efter måltiden, att farbror Daniel som var här och höll oss sällskap, försökte ta kort på den. Han har nog aldrig sett en tjej ätit pizza förut. Ingen första dejten mat direkt.

Och just nu sitter jag och Iris och morgonmyser i soffan, jag funderar på att kanske åka till affären och handla lite god frukost. Antar att min bakfulla lillebror lär vara hungrig när han vaknar. Och min sambo, han är alltid hungrig. Oavsett bakfylla eller ej.

Så får det nog bli. Det regnar ute, och är grått. Vad kan då passa bättre än långfrukost med färskt bröd och tända ljus?

Hoppas ni får en fin Lördag.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar