torsdag 11 februari 2010

Sjuka!

Hallå!

Här hemma är vi sjuka som bara den. Iris tajmade in sin förkylning perfekt till mina semesterdagar. Och min förkylning höll sig undan tills det var dags att börja jobba igen. Varför inte liksom? Varför inte förlora både massa tid och pengar? Suck! Jag känner att jag inte alls har tid att vara sjuk. Samtidigt som jag är helt slut och knappt orkar röra ett finger, så arbetar hjärnan i högvarv och ältar allt som bör göras om och om igen. Men men.. dags att lyssna på kroppen och vila ut denna elaka sjukdom. Och det är ju inte så fel att bädda ner sig i soffan med en drös inredningstidningar och drömma sig bort. (För det går ju med en kinkig, sjuk ettåring. Inte!)

Simon å andra sidan jobbar och står i, och är så himla duktig. Jag blir verkligen impad av hur duktig han är. Min duktiga kille!

Ni ska få se själva..




Här är det iofs jag som vart duktig och målat dörrar. Massa dörrar. Flera stycken. Sisådär 1000 strykningar per dörr. Vilket kanske har en förklaring. Hon i färgaffären kollade nämligen rätt förvånat på mig när jag stampade in arg som ett bi och sa: Nu har jag målat fem strykningar, och det lyser fortfarande igenom. -- Men, har du verkligen väntat 18 timmar mellan strykningarna då? Frågar hon, samtidigt som hon vet att jag var in kvällen innan och köpte färgen. En aning pinsamt. Men allvarligt!? Vem väntar 18 timmar mellan strykningarna?


Listmålning. Passar på att göra lite smygreklam för min duktiga "svärfar" som gör kanon-fina lister. Målar tavlor gör han å. Jakobs galleri och ram i Gustafs.



Här har vi (läs: jag!) målat garderoberna i hallen. Först hade vi tänkt byta ut dessa. Men efter lite vitfärg får dom faktiskt duga. Förvaring är A & O! Hallen, och dessa garderober angränsar till köket. Och här ser ni ju även murstocken. Simon har gjutit, och fixat till en snygg "kant" på sidan. Vårt dilemma här är.. måla den eller inte? Simon tycker den ska få vara som den är (självklart efter mer putsning och tvättning) jag tror att jag vill måla den. I mitt huvud är den vit. Men ibland också mörkt grön :)


Här läggs nytt golv in i sovrummet. Jag ger mig.. det blev fint. Men jag är lite ovän med skarvarna. Som man aldrig kommer undan, enligt Simon. Ser ni elementet i bakgrunden? Det var brunt.. och på bilden är det målat fyra gånger. Fy sjutton säger jag bara, det är en sak jag aldrig vill göra igen. (har ca: 6 element kvar i huset att måla. Dessa är dock inte bruna, utan "rökt inne i 50 år gula" men vem säger att det inte kan vara lite retro? ;)


Sovrummet före. Brunt element och väv på väggarna. Alla möbler är kvarlämnade av förra ägaren!


Sovrummet efter. Fattas lite lister och nån mer strykning på elementet.


Passar på att visa lite sidoprojekt. Dessa två stolar lämnades kvar i huset. Den vita var brun med blommor och Zebra ränder på. Hur otroligt det än låter. Den blå är en barnstol.. som jag ännu inte hunnit rört med penseln. Och jag tror, att den kanske får vara blå!? Vi får se hur den ser ut efter lite slipning. Kul iallafall att de är likadana (nästan) En till mamma och en åt Iris.


Denna superfina lampa fyndade min mamma åt mig idag. Eftersom jag är sjuk så kunde jag inte själv. 100 ynka kronor gav hon iallafall. Snacka om fynd. Bara tygsladden kostar mer.

Och det får vara det. Mer bilder kommer inom kort. Nu ska jag sova, och hålla tummarna att jag vaknar frisk.

Hejsvejs!

(Bilderna är klickbara)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar