fredag 22 februari 2013

Instagram kort.







   
      








It aint over until the fat lady sings. 

Jag undrar om jag inte ska ta på mig en svart sopsäck på den planerade tjejmiddagen imorgon och ställa mig med min stora mage, på restaurangens scen och sjunga. 

- I´m sexy and I know it. 

Samtidigt som jag svänger med magen och ler med spyor mellan tänderna. Vad tror ni? Succé? 

Jag är trött på det här nu. Less. Matt. Färdig. 
Jag vill bli mig själv. Dricka ett glas rödvin och kunna böja mig utan problem. Gå, utan att benen värker som efter en A lags match i fotboll. 

Mitt blodvärde är på tok för lågt, och enligt läkarna så räcker det blod jag har, endast till grabben i magen. Det blir inget över till mig, vilket får alla (för tillfället obefintliga) muskler att värka och krampa. Precis som kraftig träningsvärk. 

Komiskt, med tanke på att jag nästintill spenderar 24 timmar i soffan. 

Och mat, jag har ingen som helst matlust. Jag har tom svårt att förstå hur jag någonsin kunnat gilla mat. Bara tanken på att äta får mig sjuk. Urk.

Vilket får mitt huvud att bulta av energibrist. 
Och mitt mammahjärta att dö av dåligt samvete. Det är ju trots allt en liten person där inne, som behöver mat. 

1 kg viktökning visar vågen. Men han får det han ska, säger barnmorskan. 
Så jag hoppas det. 

Nåja, nog med klagande. Det är ju trots allt Fredag. 

Undra om jag ska gå och skapa min scen outfit tills imorgon? Klippa och klistra lite svart sopsäck. Så får det bli.

Hej på er!

2 kommentarer:

  1. Måste vara ett drömrum för en fyra-åring, jättemysigt!!

    SvaraRadera
  2. Om du dansar så kan jag komma med min knallröda näsa och kompletteringshosta lite, så kan det bli värsta showen!

    SvaraRadera