onsdag 14 juli 2010

sjukanmäld och rastlös!

Sjukanmäld idag, både min mage och rygg bråkar med mig. Och det skulle inte förvåna mig om det håller i sig. Semestern närmar sig ju, så varför inte? (pessimist? javisst!:)

Fick iallafall hem en remiss till en dietist igår. Det är tänkt att jag ska lära mig äta, så att jag inte mår illa hela tiden. Ett steg i rätt riktning. Men jag hoppas att hon inte styrker ostkrokar från min dagliga kost, för då ligger hon minsann risigt till :)

Hursomhelst så har jag vart väldigt rastlös idag.. att sitta still är ingen höjdare för då påminns man om illamåendet hela tiden. Så jag gick några varv i vårt hus för att leta efter pyssel. Något att måla, slipa.. bygga om. Ja ni vet.

Men hittade ingenting.. tills jag längst in i hobbyrummet såg en bunt gamla tidningar från 50-talet.

Några timmar senare, och med håret fullt av lim hade jag knåpat ihop en tavla.
Som fick betyget: Grym! av Simon när han kom hem ;)

Det var tider det. 16 kronor för ett par jeans. Tänk om fallet vart lika idag, då hade jag nog köpt mig ett par nya som jag faktiskt kommer i ;)

Nu väntar grillat och ett glas rött.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar