måndag 15 mars 2010

Hungrig!

Hejsan!

vi har fortfarande ingen dator i huset. Eller dator har vi visst det, men inget internet. Så därför är det lite dåligt på uppdateringsfronten. Passar på att kasta in ett litet inlägg från jobbet, medans mina kära kollegor fikar.

Köket då? Är snart klart. Medans jag skriver detta är elektrikern hemma och kopplar in Spis och spotlights. Vilken lycka va? snart kan jag laga mat.. Så hejdå äckliga skräpmat.

Jag är så sugen på hemlagad mat hela tiden, att jag imorse till frukosten satt och lusläste alla resturangers lunch meny. Och magen skrek efter korv, lax, kött.. ja allt som inte är runt, droppar av fett och serveras i en drive eller utanför dörren. Snart.. mycket snart så.

Eftersom vi inte hittar något kakel som vi gillar, har vi valt att behålla betong väggen i köket. Den är nu vit, och målad med struktur. Det blev riktigt bra faktiskt. Nu återstår det bara att välja om vi ska ha glas eller kakel bakom spisen?

Och så ska det upp en fläktkåpa. Det verkar som vi köper en istället för att tillverka en. Vi är för hungriga helt enkelt.. och att köpa en blir smidigast. Frågan är om den ska vara svart eller vit? Det lutar åt svart.

Nej.. nu måste jag arbeta igen. Det serveras fiskbullar här på jobbet strax.
Tillochmed det lät gott!

Då är det illa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar