fredag 22 januari 2010

Tankar kring bloggande..

Detta var ju rätt så kul. Att blogga alltså.
Än, har ingen adressen till den här sidan, och jag funderar nästan på att behålla det så.
Ha det som mitt alldeles lilla egna bollplank. Jag har ju alltid älskat att skriva. Skriva i dess oändlighet. Dagböcker, dikter, berättelser, början på några böcker..

Ja, ni fattar. Att skriva har alltid vart en av mina grejer. Och jag har själv undrat varför jag aldrig skaffat en blogg? Tanken har funnits där flera gånger, och faktiskt så har jag en annan blogg. Men den har fått stanna vid bollplank. Kanske som denna också får göra? :)

Fredagskväll.. egentligen kollar vi på en film. The Road. Men jag gav upp. Den var så himla seg och grå. Så nej, den får Simon kolla på själv. Jag trivs mycket bättre här framför dumburken med min tre-femma i handen :)

Blogg. Detta fantastiska fenomen som blivit så himla stort. Hemligheten ska visst vara att hålla sig till ett ämne, en röd linje!? Och det är sånt, just sånt som jag har så svårt för. Jag har en förmåga att skriva om allt och inget och flumma till, så ingen förstår. Men jag ska göra ett ärligt försök, och enbart hålla detta som en inredningsblogg. Inte blanda in annat än vårt hus. För det är ju ändå det mina tankar kretsar runt mest hela tiden.
Nästan.

Men.. för att hålla mig på inredningslinjen vill jag visa er denna fantastiska Tolix stol. Så himla vacker. Jag behöver sex stycken. Är det så mycket begärt? Jag tycker inte det! Mitt hem är inte komplett utan dessa!

Dom här stolarna må kosta en del. Precis som Jielde lampan, som jag också vill ha. Och Egentligen är det helt emot mitt "tänk" Att köpa lampor för flera tusen. Men dessa är ju bara så läckra. Inte just denna nytillverkade som ni ser på bilden. Utan de riktigt gamla. tänk att äga en sådan. Oj, oj.. oj vilken lycka!

Åter till det här med mitt tänk. Vad menas med det? Jo.. jag tycker det är lite av en sport att försöka inreda, renovera och designa för så lite pengar som möjligt. Att rota, leta och hitta fynd för nästan ingenting som man sedan kan göra om. Saker som någon annan långt innan har ägt. Saker som bär på en lång, lång historia. Saker som kanske just nu, här i denna stund och i detta ljus inte ser så himla fina ut. Men som med lite slippapper, färg och omvårdnad ser helt fantastiska ut. Saker som är helt unika. Och inte som någon Ikea pryl, som hela Sverige har i sitt vardagsrum. Dessutom är det väldigt miljövänligt att återanvända. Vilket är ett stort plus.

Nästan alla skulle kunna inreda ett hus med obegränsat med pengar. Men vart är sporten i det? Det skulle inte ens vara kul. Jag förstår att vissa drömmer om detta.. men jag är av tvärtemotslaget.

Att inreda ska vara lite av en sport..

Och det får avsluta detta inlägg..
Godnatt!




1 kommentar:

  1. exakt dom där möblerna finns i en "antik,inrednings" affär i falun.. som dessutom har 50-75% rea,för affären flyttar till stockholm den 28. skynda dig dit, du kanske fyndar:) minns inte va den hette, men ligger på samma gata som kuckelikana fast längre bort.. inte mot stan.

    SvaraRadera