torsdag 13 september 2012

Onödigt läsande.



Nött och stött skåp (militär?) 
i grågrönt slitet stål/trä. 

Fullproppat med det allra nödvändigaste sakerna, man kan behöva i strid. 
Ungefär 3 matknivar, 2 gafflar och 12 (!!!) vinöppnare. 

Alltså, det låg kvar i skåpet när jag köpte det. På loppis.
Jag äger faktiskt inte 12 vinöppnare. Eller gjorde inte innan iallafall, 

Gör inte längre heller. För skåpet sålde jag. 
Kunde inte komma på om jag tyckte att det var charmigt nött, eller bara fult?
Så här efter ångrar jag mig lite. 

Hoppas det trivs hos sin nuvarande ägare. Och att denna någon älskar vin. 

Jag gör. 

Det passar för/till allt. 
Just idag botar jag min sambos bekymmers-rynka med ett glas motorhead.

Jag menar, vad ska man med botox till när det finns vin?

(Ps. Såg på breaking news att någon vin-nisse gav ovannämnda vin 3 stjärnor, av fem. Ganska dåligt betyg tycker jag, för det är supergott! Ds.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar