onsdag 14 november 2012

Tavla från Ylva Skarp. Gillar den massor.


 
6 dagar, och 6 toalettrullar senare. 

Jag får buga mig, och erkänna att min sambo hade rätt. Icas toalettpapper var ingen hit. 
Inte för att vi på något vis går på toaletten oftare än andra, eller har överaktiva tarmar. Men med en liten sullig fyraåring, går det ganska mycket papper. 

Så, det där var antagligen enda gången jag gör en recension på toalettpapper i den här bloggen. Nu lämnar vi det. 

I dag är jag och lillfia lediga. Funderar på om jag ska plocka fram mina icke existerande bak kunskaper och baka lite med henne. 

Men jag vet hur jag fungerar. 
I teorin låter det jättemysigt, att tända lite ljus, sätta på musik och baka i stilla, ordnade former. För att sedan plocka ut en sådan där tv serie kaka, som tom ryker fint. 

I praktiken blir det oftast kaos. Med brända fingrar, plåster, mjöl på golvet, och en platt kaka som smakar allt annat än gott. 

Men, vi får se. Hur det blir med det. 

Och på tal om något helt annat. Läste precis detta i Dalarnas tidning: 

Och det gör mig så förbaskat arg, att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till. Pinsamt, pinsamt att vara Svensk ibland. 

Vi bor ganska nära den här vägen, och det är både barn och djur som springer längs trottoarerna där. 

Nej, det verkar ju uppenbarligen som att man får ta lagen i egna händer i det här landet, så jag funderar starkt på att gå ner till den här vägen en mörk kväll, utklädd till något fasansfullt fult, och hoppa ut i vägen när denna dåre kommer. 

Förhoppningsvis blir han så rädd (För inte får man väl skriva skadad?) att han aldrig mer sätter sig i en bil igen. 

Vad tror ni om det? 

Nej, dags att göra något av dagen. 

Hej så länge! 



1 kommentar:

  1. hejsan!
    gud vad fina bilder!
    du, svarade dig på min blogg. sorry sent svar. megastressmänniska :).
    TACK iaf!!!!
    ha en grym helg//jennifer

    SvaraRadera